SERVICE STRATEGY

Målgrupp: Kursen vänder sig till dig som har en position på ledningsnivå eller som arbetar med IT-strategier.

Krav: För att skriva certifieringen måste du ha en godkänd ITIL Foundation certifiering. Du bör ha tillgång till ITIL Service Strategy boken under kursen. Om du inte redan har den kan du beställa den i vår bokbutik.

Certifiering: Kursen kan avslutas med certifieringen ITIL Service Strategy (extra avgift om 2 500 SEK exkl. moms tillkommer). Bokning måste ske minst 2 veckor före själva tillfället. Möjlighet finns att boka in sig vid annat certifieringstillfälle.

Språk: Kursmaterialet är digitalt på engelska men kursen hålls på svenska om inget annat är överenskommet.

Kurslängd: 3 dagar.

Pris: 20 450 SEK exkl. moms.

Kursmaterial:
Digitalt* kursmaterial på Engelska ingår
*Digitalt material levereras med personlig licens och går inte att skriva ut
Om ni önskar utskrivet material utöver den digitala e-boken går det bra att köpa via Info@olingo.se

I denna kurs får du en djupare förståelse för innehållet i Service Strategy-boken. Kursen vänder sig framför allt till dig som har en position på ledningsnivå eller som arbetar med IT-strategier. Förutom att gå igenom ett antal väletablerade strategiska modeller hanteras även processer som t.ex. Business Relationship Management, Service Portfolio Management samt Financial Management.
Observera att vissa av våra fördjupningskurser levereras på tre geografiska platser samtidigt men med kursledare på en plats, dvs två av tre platser följer kursen via bildskärm och annan modern teknik (avancerat men funkar!). Ta kontakt med oss om du vill veta mer eller få reda på  ifall detta gäller just din kurs.

Kursinnehåll:

  • Grundläggande begrepp och principer
  • Definiera tjänster och marknader
  • Verktygsrelaterade frågor
  • Utmaningar, framgångsfaktorer och risker
  • Business Relationship Management (process)
  • Service Portfolio Management (process)
  • Financial Management (process)
  • Demand Management (process)

Juli

Inga händelser

Augusti

Inga händelser

September

Inga händelser

Oktober

2Okt - 4Okt 209:30Okt 4SERVICE STRATEGY09:30 - 17:00 (4) Informator, Karlavägen 108, 115 26 StockholmUTBILDNING:ITIL® LIFECYCLE,SERVICE STRATEGY

2Okt - 4Okt 209:30Okt 4SERVICE STRATEGY - Remote Classroom09:30 - 17:00 (4) Informator Göteborg, Drakegatan 7, 412 50 GöteborgUTBILDNING:ITIL® LIFECYCLE,SERVICE STRATEGY

2Okt - 4Okt 209:30Okt 4SERVICE STRATEGY - Remote Classroom09:30 - 17:00 (4) MALMÖ, Stora Varvsgatan 6a, MalmöUTBILDNING:ITIL® LIFECYCLE,SERVICE STRATEGY

November

Inga händelser

December

6Dec - 8Dec 609:30Dec 8SERVICE STRATEGY09:30 - 17:00 (8) Informator, Karlavägen 108, 115 26 StockholmUTBILDNING:ITIL® LIFECYCLE,SERVICE STRATEGY

6Dec - 8Dec 609:30Dec 8SERVICE STRATEGY - Remote Classroom09:30 - 17:00 (8) Informator Göteborg, Drakegatan 7, 412 50 GöteborgUTBILDNING:ITIL® LIFECYCLE,SERVICE STRATEGY

6Dec - 8Dec 609:30Dec 8SERVICE STRATEGY - Remote Classroom09:30 - 17:00 (8) MALMÖ, Stora Varvsgatan 6a, MalmöUTBILDNING:ITIL® LIFECYCLE,SERVICE STRATEGY