SERVICE OPERATION

Målgrupp: Den här kursen vänder sig framför allt till dig som jobbar med Service Desk, användarsupport eller driftövervakning.

Krav: För att skriva certifieringen måste du ha en godkänd ITIL Foundation certifiering. Du bör ha tillgång till ITIL Service Operation boken under kursen. Om du inte redan har den kan du beställa den i vår bokbutik.

Certifiering: Kursen kan avslutas med certifieringen ITIL Service Lifecycle Management – Service Operation (extra avgift om 2 500 SEK exkl. moms tillkommer). Bokning måste ske minst 2 veckor före själva tillfället. Möjlighet finns att boka in sig vid annat certifieringstillfälle.

Språk: Kursmaterialet är digitalt på engelska men kursen hålls på svenska om inget annat är överenskommet.

Kurslängd: 3 dagar.
Pris: 20 450 SEK exkl. moms.

Kursmaterial:
Digitalt* kursmaterial på Engelska ingår
*Digitalt material levereras med personlig licens och går inte att skriva ut
Om ni önskar utskrivet material utöver den digitala e-boken går det bra att köpa via Info@olingo.se

Service Operation-kursen har fokus på delar av ITIL som är kopplade till användarsupport. Processer som Incident och Problem Management avhandlas men även funktioner som Service Desk och Application Management. Du tillhör målgruppen om du har en roll kopplad till Service Desk eller användarsupport.
Observera att vissa av våra fördjupningskurser levereras på tre geografiska platser samtidigt men med kursledare på en plats, dvs två av tre platser följer kursen via bildskärm och annan modern teknik (avancerat men funkar!). Ta kontakt med oss om du vill veta mer eller få reda på  ifall detta gäller just din kurs.

Kursinnehåll:

  • Grundläggande begrepp och principer
  • Verktygsrelaterade frågor
  • Införanderelaterade frågor
  • Utmaningar, framgångsfaktorer och risker
  • Service Desk (funktion)
  • Incident Management (process)
  • Event Management (process)
  • Access Management (process)
  • Request Fulfillment (process)
  • Technical Management (funktion)
  • Application Management (funktion)
  • IT Operations Management (funktion)

Ladda ner kursbeskrivning

Juli

Inga händelser

Augusti

Inga händelser

September

Inga händelser

Oktober

16Okt - 18Okt 1609:30Okt 18SERVICE OPERATION09:30 - 17:00 (18) Informator, Karlavägen 108, 115 26 StockholmUTBILDNING:ITIL® LIFECYCLE,SERVICE OPERATION

16Okt - 18Okt 1609:30Okt 18SERVICE OPERATION - Remote Classroom09:30 - 17:00 (18) Informator Göteborg, Drakegatan 7, 412 50 GöteborgUTBILDNING:ITIL® LIFECYCLE,SERVICE OPERATION

16Okt - 18Okt 1609:30Okt 18SERVICE OPERATION - Remote Classroom09:30 - 17:00 (18) MALMÖ, Stora Varvsgatan 6a, MalmöUTBILDNING:ITIL® LIFECYCLE,SERVICE OPERATION

November

Inga händelser

December

13Dec - 15Dec 1309:30Dec 15SERVICE OPERATION09:30 - 17:00 (15) Informator, Karlavägen 108, 115 26 StockholmUTBILDNING:ITIL® LIFECYCLE,SERVICE OPERATION

13Dec - 15Dec 1309:30Dec 15SERVICE OPERATION Remote Classroom09:30 - 17:00 (15) Informator Göteborg, Drakegatan 7, 412 50 GöteborgUTBILDNING:ITIL® LIFECYCLE,SERVICE OPERATION

13Dec - 15Dec 1309:30Dec 15SERVICE OPERATION Remote Classroom09:30 - 17:00 (15) MALMÖ, Stora Varvsgatan 6a, MalmöUTBILDNING:ITIL® LIFECYCLE,SERVICE OPERATION