ITIL® INTRODUCTION FOR SERVICE DESK

Målgrupp: Den här kursen vänder sig till dig som arbetar i eller i anknytning till ett Service Desk och som vill lära dig mer om ITIL.

Förkunskaper: Erfarenhet och kunskap av datormiljöer är användbart men inte nödvändigt.

Certifiering: För denna kurs finns ingen certifiering.

Språk: Kursmaterialet är på engelska men kursen hålls på svenska om inget annat är överenskommet.

Kurslängd: 1 dag.
Pris: 6 500 SEK exkl. moms.

Det som skiljer denna kurs från övriga ITIL-kurser är att vi lägger mer tid på de processer som rör användarsupport, det vill säga Incident Management, Problem Management, Request Fulfilment och Access Management.

Följande delar hanteras i kursen:

  • Nyttan med ITIL och IT Service Management
  • Grundläggande begrepp inom ITIL
  • Livscykel-modellen
  • Övergripande om innehållet i de fem kärnböckerna, speciellt de delar som berör Service Desk

Ladda ner kursbeskrivning

Maj

Inga händelser

Juni

Inga händelser

Juli

Inga händelser

Augusti

Inga händelser

September

Inga händelser

Oktober

Inga händelser